Wat is scouting?

Scouts Sinaai

Scouts Sint-Franciscus Sinaai is een gemengde scoutsgroep en sinds 1955 actief in het jeugdwerk. Onze scouts is voor iedereen toegankelijk. We zijn een warme scoutsgroep waar iedereen telt en waar iedereen een kans krijgt.

Onze lokalen zijn gelegen aan de dorpsrand van Sinaai: Wijnveld 251A. In de Patersen bos (In scoutstermen: “Den Bos”). Grenzend aan dit speelbos en dichtbij het station van Sinaai kunnen onze leden iedere zondag ravotten.

Onze activiteiten (In scoutstermen: “vergaderingen”) starten iedere zondag stipt om 14u en eindigen om 17u. De activiteiten zijn toegankelijk voor kinderen vanaf 6 jaar (Start 1ste leerjaar) meer informatie over de verschillende leeftijdsgroepen vind je hier onder de pagina Takken terug.

Scouts & Gidsen Vlaanderen

Scouting, dat is meer dan gewoon wat spelen. Het doel? Scouts en Gidsen Vlaanderen wil bijdragen aan de ontplooiing van kinderen en jongeren, als individu, in groep en binnen de samenleving. Ontdek onze visie, missie en pedagogische principes. Meer informatie kan je vinden op de website: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/ouders

Het jaarthema: Speelstek Reuzeplak

Scouts en gidsen spelen altijd en overal: binnen, buiten, op het water, in het bos, op het plein, alles daartussen of ver daarvandaan. Geen vierkante centimeter op ons pad naar ontdekking en ontwikkeling laten wij onbespeeld.

Tegenwoordig staat onze wereldwijde speeltuin regelmatig onder druk. Maar we zouden geen gidsen en scouts zijn als we de handen niet uit de mouwen van ons hemd zouden steken.

Opkomen voor onze omgeving en onze scouteske thuis, dat kunnen we, met groot plezier en kleine daden. Zo maken we van elke plek een speelstek

Scoutsshop: Hopper

HOPPER ™ is een initiatief van Scouts en Gidsen Vlaanderen ® vzw met winkels waar je alles vindt voor op kamp of op tocht en jeugdverblijven op maat van groepen jeugd in beweging.

In onze winkels kan je terecht voor groeps- en kampeermateriaal, maar ook voor stevige trekking- & spelkledij, stapschoenen, uniformen en alles wat buiten troef is. 4 winkels verspreid over Vlaanderen, een webshop permanent online.

Geïnspireerd door scouting, is Hopper doorweekt van kwaliteiten die onze ‘generatie nu’ waardeert. In lijn met de jeugdbeweging zet Hopper in op fair-trade, op bio en lokale producten. Duurzaamheid en veiligheid zijn onze tweede natuur in een vandaags samenleven, onderweg met jonge mensen vol wilde dromen.

Wie je ook bent, wat je ook wordt,… Hopper go scout it.